Sztárhírek: Money Monster

George Clooney és Julia Roberts régi barátok és régi kollégák. A két sztár már jó néhányszor filmezett együtt, az Ocean’s 11 és az Ocean’s 12 többek között éppen emiatt olyan emlékezetes: látszik rajta, hogy jókedvű haverok csinálták. Jodie Foster – ezúttal, mint rendező – először George Clooney-t hívta új filmje, a Pénzes cápa főszerepére. Clooney tévés pénzügyi gurut alakít, akit élő egyenes adásban ejt túszul egy csalódott befektető. Clooney szerződésének hírére vállalta Julia Roberts, hogy eljátssza az adás rendezőjének szerepét, aki meg szeretné menteni kollégája életét, miközben Clooney nyomozni kezd: ugyanis rájön, hogy egy bankcég valóban átverte az ügyfeleit.
– A forgatás kedvéért le kellett zárnunk a Wall Street környékét, van olyan jelenetünk, amelyikben több ezer statisztát használunk, SWAT-egységek nyomulnak; filmeztünk mesterlövészeket, helikoptert, és repülőgép-leszállást, de a legnehezebb jelenetek egy 2X3 méteres helyiségben zajlanak – mondta Jodie Foster. – Julia Roberts a stúdió vezérlőjében ül, és bent lévőkkel beszél. Az a vicc, hogy ez alatt nem volt ott senki: ő csak egy mikrofonnak, meg az elé sorakoztatott üres monitoroknak játszott tök egyedül. Mégis elképesztő feszültséget teremt. George Clooney örülhet, ha valaki tényleg ennyire aggódik az életéért.
Jodie Foster tud váltani: a kétszeres Oscar-díjas, a Taxisofőr-től A bárányok hallgatnak-ig legendás filmekben dolgozó színésznő következetesen építi rendezői pályáját is: már másodszor hívják meg filmjét a Cannes-i Nemzetközi Filmfesztiválra. A Pénzes cápa a műfajában és méretében is alaposan eltér Foster korábbi munkáitól: jóval nagyobb költségvetésből készült, mint azok és sokkal inkább műfaji film.
– Az első három filmem mind nagyon személyes volt – mondta nemrég a kétszeres Oscar-díjas színész/rendező. – Így utólag tulajdonképpen egy trilógiának látom őket. A Pénzes cápa meg valami olyasmi, amit sosem hittem volna, hogy csinálni akarok: rendes zsánerfilm. Nagy élvezet volt dolgozni rajta, de az is nagy öröm lesz, ha legközelebb megint egy kicsi, személyes filmet csinálhatok. Sok történetet szeretnék elmondani, és úgy érzem, azok nem férnének bele kényelmesen abba a megkötésbe, amit itt természetesnek vettem: hogy izgalmasnak kell lenni, meglepetéseket kell okozni, folyton tartani, fokozni kell a feszültséget.
Mindebből még nem következik, hogy Foster pontosan tudná, mi lesz a következő rendezése. Amikor erről érdeklődtek tőle, egyszerűen csak ennyit mondott: „Fogalmam sincs róla”