A csellista kihívása – Bach-ot játszani a táncoló testek gyűrűjében
A csellista Jean-GuihenQueyras a Roses táncegyüttes táncosaival játszik együtt a színpadon „Mittenwirimleben sind” című darabban.
Hamburg – A zeneszerző művész korábban nagy kamarazenekarokkal játszott egy színpadon. Bach művének előadása szóló zenészként csellón a táncosok gyűrűjében igazi különlegességnek számít. Az 50 éves Queyras sok hangszeren kísérletezett már. A művész 1967-ben született Kanadában, de gyermekkorától Franciaországban élt szüleivel. A FreiburgMusikhochschule professzora és Rencontres Musicales de Haute-Provence művészeti társigazgatója. 2002-ben elnyerte a Glenn GloudProtégé-díjat Torontóban.
A „Mittenwirimleben sind” című darabot a Ruhrtrienale fesztiválon mutatták be augusztus 26-án, majd múlt hétvégén Hamburgban, és még egy tucat helyszínen fogják szerte Európában.
A koreográfiát Anne Teresa De Keersmaeker készítette. A színpadon 6 fő jelenik meg. A csellista művész egy széken ül középen és az 5 táncos geometriai mintákat formázva táncolQueyras körül. Bach zenéjéhez tökéletes illenek a csavarodó, libbenő testek, néha megerősítve a zenei mondanivalót, néha egyfajta ellensúlyt képezve. A klasszikus zene és a tánc effajta összhangja lenyűgöző élményt nyújt a közönség számára.